Navrh databazy - vhodny postup

Juraj Chlebec Juraj.Chlebec na uniag.sk
Pátek Červen 7 15:36:30 CEST 2002

Karel Zak wrote:

>  Priznam se, ze jsem to uplne nepochopil. Nejaky priklad?
>
>         Karel

No myslel som konkretne situaciu zobrazenu na tom obrazku. Tabulka
Modules ma modul_id -> to sa prekopiruje ako cudzi kluc do tabulky Parts
  -> parts_id (spolu z FK modul_id) sa prekopiruju zasa do tabulky
Chapters atd. - Pokial zmazem modul z tabulky Modules tak tieto relacie
mi zabezpecia vymazanie vsetkych suvisiacich casti, kapitol atd. Pripada
mi logicke ze by stacilo udrziavat vezbu len

modul_id -> part_id, (fk)modul_id -> chapter_id, (fk)part_id

a nie

... -> chapter_id, (fk)part_id, (fk)modul_id (ako je to teraz...)
No ale mozno to ma svoje vyhody mat v kazdej tabulke ktora ma vazbu cez
svojich predchodcov az na prvu tabulku (Modules) udrziavat vsetky
predchadzajuce kluce...
Zamyslam sa akurat nad tym ze ci ma ma trapit ze CaseStudio vytvara
tieto vazby takymto sposobom, alebo ci je to bezna prax.

Juraj Chlebec