Oracle a generování statistik

Vladimír Náprstek vladimir.naprstek na scplyn.cz
Středa Červen 12 13:03:41 CEST 2002

Dobrý den,
máte někdo ososbní zkušenosti s generováním statistik? Tedy hlavně bych uvítal osobní porovnání mezi COMPUTE STATISTICS a ESTIMATE STATISTICS. Dodavatel aplikace má v popisu počítat statistiky pomocí COMPUTE STATISTIC, ale zabere to dost času (nestačí mi na to celý víkend). A dokumentace ORA doporučuje používat ESTIMATE STATISTICS, protože je hlavně mnohem rychlejší.

V dokumentaci dokonce píšou (oraclové), abych používal odhad statistik, pokud nepotřebuji přesné hodnoty. A teď mne zajímá, jak se odhady statistik promítnou neblaze do práce optimizeru. To už jsem nikde nenašel...

Ing. Vladimír Náprstek
Severočeská plynárenská, a.s.

mail-to:vladimir.naprstek na scplyn.cz
tel: +420 47 5233102