zobrazeni a aktualizace tabulky PostgreSQL

Martin Sittek martin.sittek na infoprojekt.cz
Pátek Červen 14 11:16:40 CEST 2002

On 12.06.02, Jan Kubik wrote:
> ISAM-Databazi
> 1. Ctree (www.faircom.com) (BLOBS,SQL nadstavba,64bit,transakce apod.)
> 2. C-ISAM/D-ISAM (informix, nebo www.bytedesigns.com) (BLOBS chybi-pouze
> 32k)
> 3. BerkeleyDB (www.sleepycat.com) (SQL-nadstavba chybi)

Tak jsem se na to díval a možná jsem zapoměl říc, že hledám něco free,
takže první dvě možnosti jsou pase (alespoň pokud jsem se díval v té
rychlosti správně). Možnost 3. je zajímavá a free ovšem mám pocit,
že by trvalo neúnosně dlouho než bych v tom vytvořil alespoň vzdáleně
podobnou funkcionalitu, jaká se mi nabízí při použití klasické SQL
databáze (a možná bych to ani se svýmy programátorskými zkušenostmi
nezvládl). Nicméně, na nějaký jiný projekt by to mohlo být zajímavé
a určitě si to nechám nekde v "zásobě", ale pro tuto aktuální
záležitost zůstanu o SQL. Každopádně dík za info.

Co se týče mého původního problému kdy jsem potřeboval nějaký
select, který mi zobrazí aktuální větu a 20 aktuálních vět nad
a 20 aktuálních vět pod, tak mě napadlo řešení formou dvou selectu:
znám větu od které se to odvíjí a znám také její hodnotu klíče
podle které jsou věty setříděny pak:

SELECT * FROM posty WHERE mesto < hodnota_klice_aktuální_věty
  ORDER BY mesto ASC LIMIT 20;

u výsledek tohoto selectu změním v klientské aplikaci pořadí vět
- první bude poslední a poslední bude první a spojím to s
následujícím selectem

SELECT * FROM posty WHERE mesto >= hodnota_klice_aktuální_věty
  ORDER BY mesto LIMIT 20;

čímž dostanu výsek z tabulky s _rozumně_ aktuálními větami.

Co vy na to? Dalo by se to nějak jźjednodušit?

Dík všem také za již zaslané návrhy a podněty.

--
Martin Sittek