Refresh obsahu klientskej aplikacie

Milan Kohut kohut na uvn.sk
Pátek Červen 14 15:55:52 CEST 2002

Zdravim vsetkych,

mam tu nasledujuci cisto teoreticky "programatorsky" problem.

Situacia:
 klient / server aplikacia
 klient - java (swing)
 server - akakolvek databaza (mozme sa bavit aj o j2ee architekture)

Problem:
Potrebujem aby klientska aplikacia mala vzdy aktualny stav databazy, t.j. aby
sa vsetky inserty/updaty/delety odzrkadlili v klientskej aplikacii. Dufam ze
som to dobre opisal.

Chcem sa spytat ci na riesenie tohto problemu existuju nejake osvedcene
zauzivane sposoby? Ako to riesite vy? (vy = programatori db aplikacii)

Uz mam aj par napadov, takze mi ich mozete okomentovat :-)
1. opakovane kontrolovat stav v DB z klienta - asi najhorsie riesenie
2. triggre - neviem si to dost dobre predstavit ale paci sa mi moznost: "on
update, insert, delete povedz vsetkym klientom ze sa nieco udialo" Je to
mozne?
3. na strane servera by bol "komponent" ktory by dokazal notifikovat vsetkych
klientov - viem si to predstavit spojene s j2ee (alebo s nejakym wrapperom
nad DB)

Takze za vsetky rady a napady vopred dakujem.

S pozdravom

Milan Kohut