=?iso-8859-2?q?Logov=E1n=ED_vechDMLp=F8=EDkaz=F9_v=A0PostgreSQL?=?

Milan Zamazal pdm na zamazal.org
Úterý Květen 28 22:04:43 CEST 2002

    IPPJ> 	Nicmene si myslim, ze 3-stupnovy (vrstvy) model je velmi
    IPPJ> bezne schema (byt drazsi nez dvoustupnovy) a to s radou vyhod,
    IPPJ> ale i nejakym tim omezeni. Tak jako se bezne nepozastavujete
    IPPJ> nad 3-stupnovym modelem u Web aplikaci (1. stupen Vas klient s
    IPPJ> WWW rozhrannim, 2. stupen WWW server/servlety apod., 3. stupen
    IPPJ> databaze), nevidim duvod, proc by 1.  stupen nemohl byt
    IPPJ> nahrazen tenkym klientem (ktery muze byt efektivnejsi nez WWW
    IPPJ> rozhranni) a 2. stupen misto servletu bude obsahovat
    IPPJ> serverovou aplikaci ci nejaky
    IPPJ> middle-ware/framework... 3. stupen zustane zachovan.  Ono to
    IPPJ> ma i tu vyhodu, ze 2. stupen muze zustat zachovan a WWW
    IPPJ> rozhranni (pokud bude zadouci) muze byt jednoduse doplneno ve
    IPPJ> forme servletu, ktere komunikuji se serverovou casti (tedy v
    IPPJ> podstate 4-stupnovy model).

U webu je to mnohem jednodušší, protože prakticky neřešíte spojení mezi
klientem a serverem, o to se více či méně úspěšně stará již hotový
software.  V mém případě je klient v podobě webového prohlížeče
nepoužitelný a i jako alternativa zcela nezajímavý, takže zavádět další
vrstvu je pro mě opravdu drahé.

    IPPJ> 	A znovu opakuji - je treba si ujasnit, k cemu slouzi a
    IPPJ> jake ukoly resi/ma resit relacni databaze. Pak nejsou na miste
    IPPJ> zklamani a rozpaky, ze neco neresi - dnesni PostgreSQL,
    IPPJ> FireBird, Oracle apod. resi i veci, ktere si myslim, ze by
    IPPJ> resit nemely, ale je to 'libive' z komercniho hlediska...

[...]

    IPPJ> 	Navic mne napada, pokud alespon cast Vasich dat ma
    IPPJ> charakter Adresarove sluzby, co nepremyslet o LDAP, to ma
    IPPJ> replikace primo v zakladnim popisu prace...

Já se neptal, jaký backend pro data použít, ani jsem ohledně toho
nevyjadřoval nějaké emoce, nýbrž jsem potřeboval vědět, jakým způsobem
něco realizovat v PostgreSQL :-).

Milan Zamazal

--
Omigod, it's a flame war about a flame war.  You know, a meta-flame war!
                                                 Kenny Tilton in comp.lang.lisp