InnoDB u mysql (was: firebird vs. postgres)

Pátek Květen 31 09:46:01 CEST 2002

Karel Zak wrote:

>  Dat si zalezet na tom v jakem poradi veci na sobe zaviseji ?

	To vyresi samozrejme radu problemu (90%?). Osobne jsem vsak jiz narazil
na 2 situace, kdy jsem musel docasne referencni integritu porusit,
protoze to nebylo mozno zmodifikovat... - samozrejme nevylucuji, ze
chyba nebyla rovnez v datovem modelu, resp. vazbach. Jsem si vedom, ze
mene vazeb => vice volnosti, je pro vyvoj jednodussi z hlediska jeho
rychlosti (vyvoje, a to mozna ne vzdy), z hlediska systemu se mi jevi
maximalni integritni omezeni v datovem modelu jako ta spravna cesta k
cistym ukonum. A prave cim vice integritnich omezeni (byt spravnych a
logickych, protoze realny model/situace skutecne takto vypada a 'musi
byt' - tedy objednatel presne toto mysli 'per huba') tim horsi pripady
mohou nastat.

	A nemoznost ovladat referencovani, at uz pomoci transakci (zabraneni
vlivu soubehu), tak 'uvnitr' transakci (mysleno kontroly referencni
integrity na strane datastoru) ve mne nebudi velke sympatie a mam
realnou obavu, ze vyvoj neceho dospeje do stadia, kdy proste nejaka
operace nepujde provest a co pak (mluvim samozrejme jen o situaci, ktera
je 'normovanym' zpusobem resitelna a probadana, a to jak teoreticky, tak
implementacne zvladnutelna)? Vyhodit vyvoj a zacit znovu na zelene
louce?