Dotaz na abecední řazení v MySQL

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pondělí Listopad 25 10:04:58 CET 2002

POLÁČEK Petr wrote:
: Knihovny by snad měly být stejné. Server (MySQL) i klient (PHP+Apache) běží
: na jednom a tom samém PC. Slouží to pro intranet.
:
: Takhle se to seřadí bez c:\my.cnf:
: Á A C Ch D E É Č G H Ď Í I Ě Ň O Ó P R U Ú Ů Ý Y Z Š Ť Ž Ř
:
: A takhle s tím konfigurákem obsahujícím default-character-set=czech :
: Á A C Č D Ď E É Ě G H Ch I Í Ň O Ó P R Ř Š Ť U Ú Ů Y Ý Z Ž
:
: Nakonec jsem ale přišel na to, že když tam nastavím
: default-character-set=latin2 , tak to řadí taky dobře a chybu to novypisuje.
: Snad to již bude OK. Do databáze leze čeština v kódování ISO-8859-2

	Ale tohle ještě nemusí být české třídění. V češtině
se třídí např: "máta" < "mazivo" (čili v případě shody až na délku se třídí
podle "t" < "z" a ne podle "a" < "á"). Nevím kde by to "latin2" vydedukovalo
takováto pravidla.

-Y.
|-- If you start doing things because you hate others and want to screw  --|
|-- them over the end result is bad.   --Linus Torvalds to the BBC News  --|