PG: co muze byt v HAVING/WHERE/ORDER BY?

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pondělí Říjen 28 17:31:25 CET 2002

	Dobry den,

mam PostgreSQL, snazim se z tabulky vybrat primarni klic a hodnotu, kterou
vypocitam z ostatnich atributu, ale jen takove radky, ktere tuhle hodnotu
maji vyssi nez nejaka mez. Lze tohle nejak udelat, aniz bych tu hodnotu
musel pocitat jednak v SELECT primarni_klic, ta_hodnota a jednak v
HAVING/WHERE? Kdyz si tu hodnotu pojmenuju, tak podle ni muzu delat
ORDER BY, ale pokus o pouziti v HAVING/WHERE mi rika "undefined attribute":

> select primarni_klic, (9876*attr1-attr2*attr3) as hodnota
	where hodnota > 12345 order by hodnota
ERROR:  Attribute 'hodnota' not found

Existuje nejaka cista cesta, jak tohle udelat, aniz bych vyraz pro vypocet
"hodnota" musel vypisovat 2x? Napada me udelat view nebo udelat funkci,
ale porad mi je divne proc v order by ta "hodnota" byt muze, zatimco
v having nebo where nikoliv.

-Y.

|-- If you start doing things because you hate others and want to screw  --|
|-- them over the end result is bad.   --Linus Torvalds to the BBC News  --|