mysql a ceske razeni

Martin Caslavsky mcaslavsky na macroware.cz
Pondělí Říjen 28 18:27:22 CET 2002

Dobry den,

mam mysql 3.23.36 zkompilovane
s --with-charset=czech --with-extra-charsets=all nicmene razeni na textovych
sloupcich je bez ohledu na velikost pismen, coz je jinak, nez se pise na
strance http://www.fi.muni.cz/~adelton/l10n/

Muj problem spociva v tom, ze mam tabulku s (rekneme) typy vyrobku (id int,
nazev varchar(30)) a jednim typem je "ostatni". Vyvstal pozadavek, aby
"ostatni" bylo zarazeno na konec seznamu. Rad bych to udelal co
nejjednoduseji tj. bez dalsiho sloupce poradi nebo neceho podobneho.

Prvni moje uvaha byla mit vsechny typy s velkym pismenem, krome typu
ostatni, ktere by se tak pri razeni dostalo na konec.

Druhak jsem zkousel select id,nazev from typ order by
ord(il2_to_ascii(nazev)) coz by fungovalo, ale nejsem si jisty casovou
narocnosti -- vypis ma byt v kazdem menu.

                            Martin Caslavsky
= mcaslavsky na macroware.cz == tel. 603 872 477 =
= MACROWARE s.r.o.   http://www.macroware.cz  =