PostgreSQL přes proxy

Radek Kanovsky rk na dat.cz
Pondělí Září 16 17:44:50 CEST 2002

On Mon, Sep 16, 2002 at 05:03:53PM +0200, Kotala Zdeněk wrote:

> [...]

metrosmdesatjedna.
(vyska, ne delka)

> To take nevim, ale osobne bych to resil tri vrstvou aplikaci.
> Aplikacni server by bezel nekde pobliz te DB a komunikoval by s klienty
> pres https protokol.

Pokud chcete skutecne protlacit ten postgres protokol skrz firewall,
tak bych rekl, ze mate nejmene dve moznosti:

1. Pokud mate nad firewallem i cilovym serverem vladu, muzete zkusit
   treba SSH tunel, ktery port 5432 databazoveho serveru "vyvede" na
   firewallu. Tunel lze vytvaret bud z firewallu nebo z databazoveho
   serveru, ale vzdy musite mit na tom druhem stroji ucet. Spojeni
   mezi databazovym serverem a firewallem je sifrovane. V pripade zajmu
   muzu poslat dalsi podrobnosti. Nevim, jestli by tohle fungovalo
   na windowsovskem serveru/firewallu.

2. Pokud nemate na firewallem vladu, je mozno spojeni resit tunelovanim
   pres HTTP protokol. Predpoklad je, ze na firewallu bezi aspon HTTP
   proxy. Tohle jsem ale nikdy nezkousel. Jedno reseni lze nalezt
   na http://httppc.sourceforge.net/

(3.) Existuje http://dbbalancer.sourceforge.net/, ktery umi delat
     connection pool pro postgres a je to vlastne i proxy. Nevim, jestli
     by tohle nekdo na firewallu chtel. Taktez jsem nezkousel.

Radek Kaňovský