int order by asc, ale nula na konci

Michal Krause michal na krause.cz
Pátek Září 20 13:39:24 CEST 2002

On 20/09/2002, Zdeněk Böhm wrote:

> P.S. Jeste kdyz uz sem pisu bych se zeptal na jednu drobnost. Lze
> u funkce Count() definovat podminku, kterych zaznamu se ma funkce
> tykat?

Myslite neco jako SELECT count(polozka) FROM tabulka WHERE polozka=1?
Pokud by to melo byt pro vice podminek, tak to asi nepujde.

> Konkretne pracuju s MySQL a v manualu o teto moznosti nic neni, ale na
> druhou stranu, kdyz do selectu zadam mezi polozky Count(polozka=1),
> tak to sice neudela to, co predpokladam (ze by to vypsalo pocet
> zaznamu, kde je sloupec polozka roven 1), ale na druhou stranu
> nedostanu ani zadnou chybovou hlasku, takze to asi neni zakazane.

Tohle se IMHO interepretuje jako logicka hodnota 1/0, ovsem nikoliv pro
vyber radku, ale pro dosazeni hodnoty. Takze to zrejme udela to, ze
spocita pocet radku v odpovedi query SELECT polozka=1 FROM tabulka

S pozdravem
                        Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka