DB struktura-rezervace

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Pondělí Srpen 11 17:09:58 CEST 2003

>   resim ted navrh nove struktury database. jedna se o objednavky
hotelovych
>   pokoju. je to vcelku zajimava uloha. nicmene nejsem si uplne jist, zda
>   reseni, ktere jsem si navrhl, je to nejlepsi.
No pro hotel jsem uz rezervacni system delal, ale jen pro jeden. Bylo to
delane tak, ze v tabulce byla v kazde vete tato pole
1) datum
2) pocet pokoju
3) pocet luzek v pokoji
4) cena za pokoj
5) pocet volnych
6) pocet rezervovanych
7) pocet obsazenych

Pokud existovaly dva stejne (napr 2 luzkove pokoje) s ruznou cenou, pak tam
bylo napriklad 5x2-luzkove za 500Kc a 2x2-luzkove za 700Kc, takze pro
2-luzkove pokoje byly 2 vety s ruznou cenou.
Slo by to to samozrejme doplnit o ID hotelu a celkem beze zmeny pouzivat.
Zadne relace jsem tam vubec nepotreboval, proste jsem si kazdy den o pulnoci
spustil program, ktery mi vygeneroval dalsi vety pro dalsi den. V
konfiguracni tabulce bylo hotelierem nastaveno, na jak dlouho dopredu bere
rezervace. Takze kdyz se rozhodl, ze bude brat rezervace na 1 rok dopredu,
tak jsem proste vygeneroval pocet_druhu_pokoju x 365_dnu vet a ty uz pak jen
obsazoval, uvolnoval nebo rezervoval (pole 5,6,7). Kdyz se zmenila cena,
reklo se pro jake pokoje a od kdy a v jiz existujicich zaznamech se pouze
zmenila cena od urciteho data az do konce nebo do data, ktere bylo stanoveno
(napriklad letni zdrazeni, zimni zdrazeni). Byla to velmi jednoducha
aplikace s jedinou tabulkou a pokud vim, funguje dodnes.

--
Petr