DB struktura-rezervace

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Srpen 12 09:20:13 CEST 2003

On Mon, Aug 11, 2003 at 09:51:13PM +0200, Pavel Kysilka wrote:
> On 11-08-2003 18.37 +0200, Honza Pazdziora wrote:
> 	zdravim,
>   diky za odpoved.

> ano, je to trosku komplikovanejsi reseni.

 Neni lepsi mit tabulky popisujici hotely a jejich pokoje a na tyto
 pokoje navazovat nejakou tabulku (nebo vice tabulke) rezervaci?
 Predpokladam, ze typ pokoje zustava stejny bez ohledu na to od kdy do
 kdy je volny -- vy to ale mate ve stejne tabulce.
 (necetl jsem prvni mail tohoto thready takze mi mozna neco uniklo:-).

> ne, nemuze. je to system zavisly znacne na lidskem faktoru.

> ano, to je dulezity dodatek, ktery jsem opomenul. to by potom znamenalo

 Presne tak. Stejne jako mit popsane ty pokoje tak by bylo logicke mit
 popsane objednavky.

> prepsani znacne casti database a vyhozeni hodne napsaneho kodu. sice nevim,
> zda tento pripad nastane, ale kdyby, tak mam co delat.
> z toho duvodu bude patrne lepsi reseni typu "co den, to dany typ
> pokoje v danem hotelu".

 On ten interval neni zase tak moc nelogicky. Proste nekdo, neco, na
 nejakou dobu rezervoval. Problem je udrzovani takove tabulky (viz.
 debata o ciselnicich s intervalem za zajisteni jejich neprekryvani).

 Proc to uz na urovni modelu DB tak silene agregujete? Proc proste
 nebudete jen udrzovat informace o obsazeni jednotlivych pokoju a
 pokud budete potrebovat sumu o stavu volnych mist tak na zaklade
 stavovenych podminek (hotel, cena, typ pokoje ...) si tuto vec za
 chodu jednim selectem nespocitate?

> uzivatele z klienstkych aplikaci.

 Nezapomente, ze ve vice uzivatelskem prostredi vam nastane celkem
 nepekny problem, ktery uz zde nekdo popisoval u skladu se zbozim. Lze
 to popsat jako "vice obchodniku nabizi stejne zbozi ze stejneho
 skladu a nevedi o tom, ze tak cini jeste jiny obchodnik - ke svemu
 zdeseni to zjisti az ve chvili, kdy dojde k opravdovemu pokusu o
 reservaci/prodani toho zbozi, ktere uz mezi tim prodal jiny obchodnik".
 Z pohledu integrity DB to problem neni, ale z uzivatelskeho to muze
 byt pekna neprijemnost, (IMHO) bez sance na nejake elegantni reseni.

> dotatecny dotaz:
> zde by me zajimalo, jak by bylo reseni pres intervaly odhadem narocnejsi
> na vykon pocitace. zde pocitam, ze vcelku dost.

 Co s tema intervalama budete delat? Nejake "between" apod. by nemela
 byt katastrofa.

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/