Oracle DB server pro linux

Pátek Srpen 15 18:27:48 CEST 2003

On Fri, Aug 15, 2003 at 04:54:35PM +0200, Jan Kubik wrote:

> To ze je smluvnim partnerem ten, kdo klikne jsem nikde v licenci
> nenasel. Navic tam stoji:

Vzhledem k tomu, ze to tlacitko se jmenuje "I accept", tak mi
prijde logicke, ze to je ten, co klika, a nikoli ten, co jde zrovna
nahodou kolem nebo treba George W. Bush.

> .."You" and "your" refers to the individual or ENTITY that
>  has ordered the programs from Oracle....

Ano, ta entita muze byt firma. Ale porad je to o tom, ze je ta licence
dana tomu, kdo cini akt souhlasu s jejimi podminkami. Muze to byt
firma ci organizace (skrze sveho zamestnance / clena), ale nesmi to
pak opustit jeji hranice.

> Oracle by samozrejme mohla ve svych podminkach vyloucit
> "pravo nechat se zastoupit" , ktere je garantovano vseobecne
> ve vsech prvnich systemech - ale pak by to muselo byt vyslovne

Nejsem si jist, ale "pravo nechat se zastoupit" je zalezitost
trestne pravni. Nikoli zalezitost obchodni.

> Tim ze Oracle vyslovne uvadi, ze partnerem muze byt ENTITY
> - v pravnim vyznamu mozno vylozit jako _oddeleni nakupu_

Ano. Te firmy, ktera to pak pouzije.

> - je zastoupeni povolene a pan Polacek muze nekoho ve svem
> zastoupeni pozadat o stazeni uvedeneho software.

Nikoli nekoho mimo svou entitu. Cili pro pana Polacka to muze stahnout
nekdo z Financniho reditelstvi a predat mu to (v ramci te jedne
organizace). Smluvnim partnerem pak bude to Financni reditelstvi.
Ale uz to pro neho nemuze udelat nekdo jiny, zvenci. (Aby bylo
ten podminkam vyhoveno.)

> coz by ho stalo zrovna tolik , jako to postovne :-))

Ale o to tady prece vubec nejde. Cilem te licence jak ji chapu ja neni
umoznit kazdemu, aby mohl ten software sirit a aby se k nemu kazdy
dostal zadarmo, a vubec. Tohle neni open source. Cilem je dat
vyvojarum k tomu softwaru pristup, a jsou dane nejake podminky,
za kterych vyvojari mohou ten software legalne pouzivat. Ze pro nekoho
je snazsi / levnejsi ty podminky splnit nez pro jineho je holt osud.

Pokud Vam jde jenom o to ten software mit, pak je uplne jedno, jestli
si ho od nekoho zkopirujete, jestli Vam ho posle kamarad na CD nebo
jestli si ho stahnete. To mate uplne stejne jako s Windows. Pokud Vam
jde o to ten software mit a mit k nemu i licenci, pak si ho IMO
musite stahnout sam (nebo si ho nechat poslat od Oraclu, samozrejme).
A samozrejme, ta licence neni nic hmatatelneho, nedostanete k ni
zadny papir (na rozdil od hysterie okolo Microsoftich hologramu).
Ale pokud se Vas Oracle zepta, jda mate licenci, muzete rict
"mam licenci, protoze jsem potvrdil souhlas, tehdy a tehdy, z te
a te IP adresy". Je to o tom, jestli chcete ten software mit
legalne nebo ne. A fakt je ten, ze bez ohledu na to, jestli ho budete
pouzivat s licenci nebo bez ni to neni technicky testovaci / orezana
verze, ale verze technicky neomezena.

Popravde receno predpokladam, ze kdyz pan Polacek kladl ten puvodni
dotaz, tak predpokladal, ze to je verze testovaci, nejake
nekolikadenni demo, ktere je sireno uplne volne. A ze by ten dotaz
nekladl, pokud by vedel, jaka ta licence toho sireneho software je.

Nepovazuji za nic spatneho ptat se, jaky je vyklad te licence. Co tady
ale predvedli nekteri je a priorni prekrouceni te licence tak, aby si
vnitrne ci pred ostatnimi mohli obhajit neco, co IMHO korektni
a obhajitelne neni.

Zeptam se z druhe strany: pokud se Vy domnivate, ze je spravny Vas
pohled, proc tam tedy vlastne ty podminky v te licenci jsou? Co tim
ten Oracle vlastne sledoval? ;-)

> Mohu vas ubezpecit, ze vsichni moji nemecti pratele maji oracle verze,
> ktere jim kolega "v zastoupeni" stahnul. Tedy drive nez Czech Republik
> by tam muselo stat Germany - a tomu jiste nechceme verit uz proto, ze to je
> legalni.

Jejich kolega z kancelare? Ano, jiste. Jejich kolega - kamarad,
ktery s nimi nema pracovne ci jinak nic spolecneho? Tezko.

> No to mel napr. pan Vileta stesti, ze uz to trideni pro mysql od vas dostal,
> kdyz se tady projevil jako lump, ktery napomaha obchazeni licenci :-)))))

To ano.

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, auth. WWW servers, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.