Oracle DB server pro linux

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Čtvrtek Srpen 21 13:34:18 CEST 2003

> Pritom jsme se uz davno dobrali k tomu, ze existuje legalni reseni:
> zajit k nekomu, kdo ma rychle pripojeni (nebo do kavarny), a to
> kliknuti provest osobne. Technicky bude vysledek stejny, jak kdy
> mu nekdo posle CDcko se softwarem, ktery stahl -- bude mit software.
> Ovsem pravne to bude tak, ze pokud si dojde a klikne, tak bude mit
> moznost ten software pouzivat v souladu s uvedenou licenci. Pokud
> si necha poslat CD, tak nebude mit pravo ten software pouzivat,
> protoze ten, kdo mu poslal to CD, nebude mit pravo mu tu licenci
> (kterou pred stazenim odsouhlasil) predat.
Pane Pazdzioro, velmi si vas vazim jako odbornika, ale vase nazory na pravo,
licence a smlouvy jsou velmi puritanske, rika se tomu pravni purismus. Jsem
docela rad, ze jste IT odbornik a ne soudce, to by byla katastrofa.
Predstavte si takovy priklad. Opravujete dum a potrebujete 40 pytlu cementu.
Bydlite dejme tomu v Praze a ja v Plzni jsem dejme tomu jediny, kdo ten
cement prodava. Do smlouvy si dam, ze prodam jen tem, kdo si to odvezou
vlastnim autem a ze ten cement nesmi nikomu dalsimu prodat ani dat zdarma.
No a vy mate napriklad osobni Skodovku. Takze pojedete pro 4 pytle
Praha-Plzen-Praha a to zopakujete 10x? Zrejme ne. Vas znamy, ktery vlastni
nakladni auto a denne jezdi trasu Plzen-Praha prazdny se vam nabidne, ze to
u me nalozi, zaplati a odveze vam to. Me to bude samozrejme jedno, protoze
mu nebudu kontrolovat obcanku a spokojim se s (pravdivym) tvrzenim, ze
kupcem je pan Pazdziora z Prahy. Zbozi prodam a necham odvezt. Jenze vy
byste se pri svem pravnim purismu asi musel nasledne obesit, protoze jste me
obelhal a porusil moji smlouvu. Je to tak? :-) Pri tom o nic nejde. Kupcem
jste vy, pouzijete to vy, jen tu dopravu obstaral nekdo, kdo ma lepsi
technicke podminky a tedy ta doprava bude levnejsi.
Kdyz se vratim k Oracle, tak vy navrhujete dojit si do inetove kavarny nebo
k nekomu, kdo ma tlustejsi drat do netu. Tim ale diskriminujete (nebo
Oracle) vsechny, kteri ziji na vesnici, kde internet nema mnohdy ani Obecni
urad a kdyz ma, tak po modemu s rychlosti maximalne 3kByte/sec. Do nejblizsi
inetove kavarny to je z vesnice 10-50 km (ve vetsine okresnich mest neco
takoveho vetsinou nemaji). Dokud jsme diky Telecomu 100 let za opicemi, tak
si musime pomahat, pokud to neni proti zdravemu rozumu a bezne etice.
Striktnim dodrzovanim licenci a predpisu obecne lze umrtvit jakoukoliv
prospesnou cinnost. Kdyz zacnou napriklad v Ceskych drahach striktne, ale
opravdu striktne dodrzovat veskere jejich predpisy, nevyjede jediny vlak.
Kdyz se bude striktne dodrzovat bezpecna vzdalenost mezi auty v mestskem
provozu, snizi se prujezdnost krajskymi mesty a Prahou o 80%. Zamyslete se
prosim nad tim, kde je hranice mezi dodrzovanim predpisu a zdravym rozumem.
S uctou Petr Vileta, dodrzujici veskere zavazky, ktere nekoliduji se zdravym
rozumem :-)