Oracle DB server pro linux

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Pátek Srpen 22 02:44:30 CEST 2003

> Vzhledem k tomu, ze to tlacitko se jmenuje "I accept", tak mi
> prijde logicke, ze to je ten, co klika, a nikoli ten, co jde zrovna
> nahodou kolem nebo treba George W. Bush.
Pridam jeden skutecny pripad z praxe, reseny soudem v Plzni. Nebudu nikoho
jmenovat, protoze ho nechci poskodit, ale zavery at si udela kazdy sam, kdyz
to porovna se sporem, ktery se v tomhle threadu resi.

V organizaci O byla pocitacova sit spravovana outsorcingove, tedy byla
najmuta externi firma S, ktera na dalku provadela nastavovani serveru a
podobne, konkretne to mel na starosti pracovnik P. Pro drobnosti mela
organizace O zaskoleneho pracovnika Z, ktery provadel skutecne jen cinnosti
oznacitelne jako "Power User". Jednou se stalo, ze vypadlo pripojeni do
internetu (pevna linka) a zadne nahradni spojeni nebylo k dispozici (modem).
Pracovnik Z z organizace O zavolal do spravcovske firmy S, aby s tim neco
udelali. Protoze jejich pracovnik P byl na sluzebni ceste nekde 300 km
daleko a internetem se pripojit nemohl a jineho pracovnika tam poslat z
ruznych duvodu nemohli, tak se pracovnik P dohodl s pracovnikem Z, ze mu
bude radit po telefonu, co presne ma na klavesnici napsat, ktery kabel
vytahnout a kam zastrcit atd. Pracovnik Z si nastesti pozval dalsi dva
spolupracovniky, kteri pozdeji svedcili u soudu, a aby nemusel drzet
sluchatko u ucha, prepnul na hlasity telefon, takze vsichni slyseli, co mu P
rika.
No a stalo se, ze P nadiktoval chybny prikaz, Z ho provedl a nenavratne
smazal nastaveni serveru. To melo za nasledek vypadek 3 dny, protoze se to
stalo v patek a o vikendu neni do organizace O pristup.
Organizace O chtela potrestala sveho pracovnika Z snizenim platu. On se ale
obratil na soud, privedl sve dva svedky, dolozil vypisy logu z pocitace a
soud dospel k zaveru, ze ztrata dat byla zpusobena chybou pracovnika
servisni organizace, panem P, ackoliv on fyzicky nesedel u klavesnice, ale
praci u klavesnice za nej podle telefonickych pokynu provadel pracovnik
organizace O, pan Z.
Prelozeno do lidstiny to znamena, ze chybu udelal servisak, ackoliv nesedel
u klavesnice, ale nechal za sebe prikazy natukavat nekoho jineho.

--
Petr