Ciselna rada po uzivatele

Honza Pazdziora adelton na informatics.muni.cz
Středa Prosinec 17 14:09:48 CET 2003

On Wed, Dec 17, 2003 at 01:37:56PM +0100, Zdenek Bohm wrote:

> Pardon, mel jsem se vic rozepsat. Cele to bezi na MySQL. Vyse zmineny

						To bylo vhodne rict
						hned na zacatku.

> postup s vyselektovanim posledniho cisla, jeho inkrementovanim a
> naslednym pridanim zaznamu me taky napadl. Ale rad bych to prave takto
> neudelal.
> Jde o tabulku do niz se ukladaji hlavicky objednavek - uzivatel jehoz
> udaje jsou ulozeny v jine tabulce svazane s touto pres ID_Uzivatel si
> neco objedna a do teto tabulky je ulozen zaznam, ze to byl on, kdy to

Nadefinujte ten auto_increment sloupec jako druhy sloupec slozeneho
primarniho klice, kde prvni sloupec toho primarniho klice bude to,
podle ceho to chcete mit rozdelene na skupiny, cili ID_Uzivatel.
Nedavno se to tu probiralo.

Je ale samozrejme otazka, zda ten pozadavek ma vubec smysl -- pokud
budete nekdy chtit vedet, kolikata ta objednavka u toho cloveka byla,
udelate to selectem. A pokud budete mit dve cisla objednavek stejna
(pro ruzne lidi), tak je to nepouzitelne externe, protoze z toho
neudelate ani variabilni symbol pro platbu, ani nic.

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, large Web systems, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.