PostgreSQL vs. obrazky

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Únor 25 10:12:37 CET 2003

On Tue, Feb 25, 2003 at 01:24:01AM +0100, Pavel Prokop wrote:
> Dobry den,
>
> jakym zpusobem do databaze PostgreSQL na serveru (FreeBSD) vlozit obrazek
> (nebo jina binarni data) ulozeny na klientskem pocitaci se systemem Windows?

 Normalne :-) Jen ty data musite prohnat nejakou funkci ktera ta binarni data
 udela pozivatelna pro pouziti v SQL. Podivejdte se do dokumentace:

 http://www.postgresql.org/docs/view.php?version=7.3&idoc=1&file=functions-binarystring.html

 a v libpq

 http://www.postgresql.org/docs/view.php?version=7.3&idoc=1&file=libpq-exec.html

 jsou funkce PQescapeString(), PQescapeBytea(), PQunescapeBytea() --
 pravdepodobne ve vetsine implementaci v jinych jazycich bude neco
 podobneho. V PostgreSQL je k temto ucelum doporucovan datovy typ
 "Bytea".

 Ja osobne mam radeji reseni na urovni aplikace a pouziti zakodovani
 do napr. base64, tim se stanete dost nezavislim na tom jak to ukladat
 v DB staci pouzit libovolny datovy typ, ktery neni omezen delkou
 (napr. "text").

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/