kodovani v MySQL

Bronislav Mocek bmocek na vahal.cz
ter ervenec 1 12:27:49 CEST 2003

On Mon, Jun 23, 2003 at 09:32:39AM +0200, Bronislav Mocek wrote:
> v shelu mysql ? tam mi takovej prikaz nefunguje. (WinXP, MySQL 3.23.56)

Aha, čili se konečně dostáváme aspoň částečně k tomu, co myslíte tou
češtinou. Čili asi Windows-1250. V takovém případě doporučuji:

	Řazení používá znakovou sadu ISO-8859-2. Pokud jsou Vaše data
	na klientovi v kódování Windows-1250 (typicky na to lidé
	přijdou tehdy, když se jim slova se š a ž řadí jinam, než kam
	by chtěli), je možno použít převádění znakových sad mezi
	klientem a serverem. Na to je nutné mít server zkompilován
	s podporou těchto převodů sad, nejjednodušší je v souboru
	sql/convert.cc odkomentovat definici

	/* #define DEFINE_ALL_CHARACTER_SETS */

	a pak v klientovi provést příkaz

	SET CHARACTER SET cp1250_latin2

	Klient pak zapisuje a čte data ve Windows-1250, server je
	interně ukládá v ISO-8859-2.

Zdroj: http://www.fi.muni.cz/~adelton/l10n/

PS: Pište své odpovědi _pod_ to, na co reagujete.

polepsim se :)

chci vam podekovat za pomoc, ale jak zjistuji, pomalu jsem se dostal nekam, kam nechci, ale je to moje vina, resil sem problem na miste, kde to nemelo smysl :) ve vysledku si svoje pokusna data "edituji" v MySQL Front aplikaci, ktera presne splnuje moje pozadavky, slo mi take o to, aby data v DB byly opravdu ulozeny v kodovani Windows 1250, protoze jsem se tam pripojoval pres ODBC z Accessu :)

clovek se porad uci, zase jsem o kousek chytrejsi :) diky

  Brona Mocek

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, auth. WWW servers, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.

Dal informace o konferenci Test