historie a jedinecnost [Re: Platnost zaznamu v ciselniku jeste jednou]

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pondělí Červenec 21 10:11:52 CEST 2003

On Mon, Jul 21, 2003 at 10:07:30AM +0200, Ing. Pavel Janousek wrote:

> PS: UNIQUE muze byt jen na jedne polozce, nelze slozit - nevim, hledat
> ted nebudu?

Lze nad těmi dvěma sloupci udělat unique index. Ale nenapadá mne způsob,
jak jednoduše zajistit, aby se pro dané ID nemohly překrývat platnosti.
Když jsem to potřeboval, udělal jsem trigger (before insert, before update),
který prohledal, jestli tam není překryv platností a pokud ho našel, vyhodil
exception. Byla to sice trochu jiná situace (šlo o překrývání pobytů na
pokojích v hotelu), ale princip je stejný.

                                                           Michal Kubeček