Platnost zaznamu v ciselniku jeste jednou

"Zíka Aleš, Ing." Ales.Zika na pel.br.ds.mfcr.cz
Úterý Červenec 22 09:14:55 CEST 2003

> od-do, kdy by
> do smrti, ale

> Už jsem ho tu jednou popsal, zaveďte si druhou tabulku. V
> jedné budete mít
> "instance závodníků", ve druhé závodníky. Při změně údajů
> zůstane identita,
> ale zavede se nová položka do tabulky instancí. Při tvorbě
> žebříčku pak
> prostě dáte 'select sum(POINTS) ... group by IDENTITY'.

	Diky, konecne jsem to pochopil :-) a vypada to docela rozumne,
vyzkousim to.

	Jeste bych se zeptal, jestli existuje nejaka nejvyhodnejsi
strategie, jak zaznamy podle data platnosti vybirat? Ja pouzivam neco ve
stylu "WHERE datum BETWEEN VALID_SINCE AND VALID_UNTIL", ale tam je problém
s "koncovymi" zaznamy.
	Mel bych predstavu, ze zaznam, ktery je momentalne plati, bude mit
VALID_UNTIL = NULL, a pripadne, zaznam, ktery plati "odnepameti" (u
zakazniku to asi nebude, ale jinde se to muze hodit), bude mit pro umenu
VALID_SINCE = NULL. Jenze pak tahle podminka nefunguje.

	Nevite nekdo nejaky elegantni zpusob, jak tohle vyrešit?
	Podminku "WHERE (datum >= VALID_SINCE OR VALID_SINCE IS NULL) AND
(datum <= VALID_UNTIL OR VALID_UNTIL IS NULL" za prilis elegantni
nepovazuju, magicke konstanty typu 1.1.1900 nebo 31.12.2999 taky ne (aby
nevznikly nejake problemy Y3k ;-) , ale mozna neni jine cesty...

	Diky,

			Ales Zika
			ČSE Spoje Pelhřimov

			http://results.cz