historie a jedinecnost [Re: Platnost zaznamu v ciselniku jeste jednou]

Čtvrtek Červenec 24 14:12:18 CEST 2003

On Thu, Jul 24, 2003 at 01:23:19PM +0200, Radek Kanovsky wrote:

> Myslenkovy pochod byl takovy, ze v triggeru to bude jednodussi, protoze
> databaze pri INSERTu sama zamyka tabulku. Ale v postgresu je tento
> lock nedostatecny na to, aby zamezil dalsim insertum mezi triggerem
> a vlastnim insertem.
>
> Naopak se mne ted po obede jevi jednoduchy trigger jako nevyhovujici,
> protoze pravdepodobne bude potreba zamknout tabulku BEFORE a odemknout
> AFTER. Takovy cirkus uz je docela velka komplikace a lepsi bude to resit
> v aplikaci.

Poslete prosim definice tech tabulek a triggeru, ktere se snazite nad
tim mit. At uz resime ukol jak zamezit vlozeni prekryvajicich se
intervalu nebo jak nastavit ten konec tak, aby se neprekryvaly, jsem
presvedcen, ze odpovidajici reseni v PostreSQL najdeme.

> Muj puvodni dotaz byl, jestli nema nekdo nejaky tip, jak to resit
> bez zamykani tabulky.

Rekl bych, ze nejvetsi kus, ktery bude potreba zamknout, jsou ty
ovlivnene zaznamy. Ty budou zamceny budto implicitne nebo explicitne
pomoci select for update. Nic dalsiho by treba byt nemelo.

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, auth. WWW servers, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.