historie a jedinecnost [Re: Platnost zaznamu v ciselniku jeste jednou]

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pátek Červenec 25 08:32:24 CEST 2003

On Thu, Jul 24, 2003 at 05:56:44PM +0200, Radek Kanovsky wrote:
> Zatim se nejschudnejsi jevi zamykani tabulky. Mezi kontrolou a insertem
> muzu ovsem jeste spoustet "aplikacni triggery", ktere mohou vyvolat
> dalsi SQL dotazy a neni dopredu uplne jasne, jestli takovy zamek nebude
> zpusobovat nejake nepekne deadlocky.

 To zalezi jen na vasi aplikaci.

> Platnosti jsou vedeny jako datum (nejmensi jednotka 1 den). Dost casto
> budou mit zaznamy stejne platnosti. Nevim presne, co mate ted na mysli.

  Mam na mysli dokazat vytvorit takovy UNIQUE index, aby hlidal tu
  unikatnost v ramci tech casovych intervalu sam.

  CREATE [ UNIQUE ] INDEX index_name ON table
      [ USING acc_method ] ( column [ ops_name ] [, ...] )
      [ WHERE predicate ]

 zajimave je to WHERE, ktere definuje za jakych okolnosti maji byt
 data indexovana do toho tvoreneho indexu. Jdu si s tim hrat...

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/