Pouziti autoincrementu

Honza Pazdziora adelton na informatics.muni.cz
Úterý Červen 17 11:31:43 CEST 2003

On Tue, Jun 17, 2003 at 11:20:43AM +0200, Ing. Pavel Janousek wrote:

> 	No, ale tady bych problem spise videl mezi klavesnici a zidli -
> pokud mychate nekolik pristupu (a JDBC a stored veci (trigery, procedury
> atd.)  nepovazuji za ekvivalentni vyjadrovaci ci modelovaci prostredky),
> tezko se divit, ze leva ruka nevi co dela prava... - naopak, jako daleko

No, mozna si zkuste projit ten thread, zacalo to tim, ze OP hledal
genericke reseni prenositelne mezi uplne vsim, ja jsem namital, ze
to neni trivialni, protoze nektere databaze proste autoincrement
typy nemaji. Jak poznamenal kolega Zak, neni problem napsat si
triggery tak, aby byl insert na vytvoreni noveho zaznamu ve vsech
(skoro) systemech stejny ... ovsem stale zustava problem s tim, jak to
nove id toho noveho zaznamu dostanete zpatky do aplikace.

Samozrejme ze JDBC a stored veci nejsou ekvivalentni vyjadrovaci ci
modelovaci prostredky, protoze to proste jsou uplne jine veci na ruzne
pouziti.

> potesujici zpravu spatruji v tom, ze nemusim mit vendor-specific reseni
> na vazby pomoci ciselnych (unikatnich) klicu - casto je to totiz ten
> primarni (a jediny) pozadavek, ktery zpravidla spluje to, ze pouzijeme
> cokoli se semantikou autoinkrementu s rozumnou velikosti (coz zase neni
> tak moc - 2^32-1 - vic ani tuk)...

Omlouvam se, cetl jsem tyhle radky asi petkrat ale nepodarilo se mi to
rozparsovat a nalezt v tom zamyslenou semantiku ...

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, auth. WWW servers, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.