Database encoding

Vladimir Naprstek vladimir.naprstek na scplyn.cz
Úterý Červen 17 11:36:26 CEST 2003

SKOKAN Radek wrote:

> 1. v cem si DB uklada data
Oracle pouziva sve vlastni kodovani
> 2. nastaveni session
Nastaveni se bere podle nastaveni database nebo podle session - NLSXXX
> 3. v cem klientska aplikace prezentuje vysledky
V tom, jak je nastavena session.

> Jaky je mezi nimi vztah, musi byt nejak nastavene, aby nedochazelo k mrseni?
> Kdyz mam data v DB EE8ISO8859P2 a klineta na Windows s Cp1250, jak to bude?
> Atd. atd. Asi trochu zmatene, ale vy mi urcite rozumite :-)
Jak vyse receno:
DB si data uklada po svem. Pokud si jeden uzivatel nastavi win1250 tak
komunikuje v tomto kodovani a ORA automaticky prekodovava. A druhy
uzivatel muze mit jine (iso8859-2] a data opet uvidi spravne. Jedine, co
musite zaridit pri vytvareni databaze, aby se pouzila odpovidajici
mnozina znaku (7bit nebo 8bit atd.] pri vytvareni databaze (plati do 8i,
u 9x nevim jestli nebyly zmeny].

vice v  Oracle8i National Language Support Guide.

--
Vladimír Náprstek
mail: vladimir.naprstek na scplyn.cz