Pouziti autoincrementu

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Červen 17 12:29:16 CEST 2003

On Tue, Jun 17, 2003 at 11:16:20AM +0200, Honza Pazdziora wrote:

> Voto, ze i pokud si nad tabulkou v Oraclu napisu trigger, aby mi do

 IMHO to ani trigger byt nemusi (PRIMARY KEY DEFAULT seq.NEXTVAL).

> primarniho klice cpal pri insertu sekvence.nextval, tak mi (rekl bych)
> getGeneratedKeys() tuhle hodnotu nevrati.

 Tu specifikaci te funkce neznam. Co tedy vlastne ta funkce ma delat?

 Podle mne by mohlo byt u rady  SQL serveru mozne dostat nejaky
 identifikator posledne vlozeneho zaznamu a ten identifikator by
 nejaka funkce typu getGeneratedKeys() pouzila pro "select pk where ...".
 Treba u PostgreSQL by to takto slo.

 Ale cele je to stejne na nic pokud to ID potrebujete jeste pred
 vlozenim toho zaznamu a tam kde nejsou sequence je tento pozadavek
 uz uplne v pryc...

 Jak vlastne treba u DB2 nebo MySQL dostanu nejake ID jeste pred tim
 nez neco vlozim do tabulky?

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/