Pouziti autoincrementu

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Úterý Červen 17 13:07:29 CEST 2003

	Ja bych rekl, ze je to posun, protoze ANSI/ISO SQL radeji
sequence ani autoinkrement neresi (nebo uz konecne ano? - Do (vcetne)
ANSI SQL92 urcite nic nebylo, v SQL3 alias ANSI SQL95 alias ANSI SQL97
(coz se dle cisla roku stejne nestihlo resit)  se nakonec prijaly jen
dilci veci jako treba perzistence urcitych veci apod. - pak jsem to
prestal sledovat, protoze to bylo vo nicem)... JDBC je sice "firemni"
standard SUNu, resp. rozhranni, ale docela podporovane (dneska IMHO uz
vice nez treba ODBC - mysleno tak, ze pokud se ted vyviji, tak JDBC a
ADO konektor ma urcite daleko vetsi prioritu u vyrobcu nez vyrabet ODBC
konektor).

>  long long

	Neni to zase tak moc let, co jsem pracoval s Oracle (6-8 (?)) a
IMHO to tak velke nebylo, ale par let (leta pane 1995-1998) to
bude...:-)

> vazbam... -
>
>  Tech 90% neni tak moc pravda. Co jsem videl vetsi DB tak to

	Asi jsem to spatne akcentoval - v minimalne 90% pripadu, kdy to
lidi (alias bastliri:-)) pouziji; je logicke, ze najdeme naprosto
prirozene priklady, kdy cislo je drbani pravou rukou za levym uchem...

>  Nejsem si jist jak moc ciste by slozeny PK prosel pouckami o
> modelovani
>  databazi :-)

	Ted naprosto seriozne - cemu by odporoval? Ne ze bych si tech
teoretickych paradigmat, lemm apod. moc pamatoval, ale nejak si nedovedu
vybavit vyrazny rozpor... kde ho spatrujes, resp. co beres za poucku?:-)