Pouziti autoincrementu

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Čtvrtek Červen 19 02:39:27 CEST 2003

>  Bohuzel LOCK cele tabulky je prikaz, ktery je v seznamu zadoucich
>  operaci hodne hluboko. Prirovnal bych to ke "goto" :-) Neco takoveho
>  se da pouzivat jen v pripadech kdyz uz neni jina cesta.
>
>  Pro INSERT to bude mozna dobre, ale co kdyz tam bude jeste nekolik
>  dalsich klientu chtit provadet UPDATE? Proc blokovat dalsi operace,
>  kdyz problem, ktery tim resite (nove ID) se techto operaci netyka?
No pokud delam inzert a to je jedina operace, kdy to potrebuju zamknout, tak
si ostatni nekolik milisekund pockaji. Nebo si pockam ja s tim LOCKem, nez
se dodelaji jiz bezici UPDATE. Samozrejme ze pred update lock nedelam,
protoze neni (vetsinou) duvod.
Taky sekvence je dobra vec, ale jak jsem psal, tak treba v ucetnictvi nebo
jakekoliv jine evidenci, kde nesmi byt diry v posloupnosti to je
nepouzitelne. Snad nejvhodnejsi je kombinace obojiho, tedy samostatna
tabulka s ID, ktera neobsahuje nic jineho, dokonce muse obsahovat pouze
jediny record s "last ID" no a tu zamykat, kdykoliv potrebuju dalsi ID.
Ostatni tabulky pak zamykat netreba.
--
Petr