Pouziti autoincrementu - ukrok stranou

"Zíka Aleš, Ing." Ales.Zika na pel.br.ds.mfcr.cz
Čtvrtek Červen 19 12:37:56 CEST 2003

	Dobry den,

	tady jste se otrel o jiny problem , ktery me docel zajima.

> ICO, ale nekdy
>
> Je spatne, pokud tam cpete ICO. Davejte tam cisla generovana sekvenci
> nebo auto_incrementem. Zakaznik ICO vubec nemusi mit. ICO se muze
> zmenit.

	Jak takovouhle situaci nejlepe resit, kdyz se zmeni nejake udaje v
adresari zakazniku (ICO, adresa, kontaktni osoba)?
	Kdyz to rovnou opravim v adresari, asi to neni to prave orechove,
protoze kdyz si budu chtit z nejakeho duvodu chcti vytisknou kopii starsi
faktury, natahne mi novejsi data a nebude shodna s originalem.

	Napadaji me takovato reseni:
	1. Kopirovat vsechny udaje k fakture a adresrar pak uz dal
nepouzivat. Ale tohle je asi prave to, co je podle relacni teorie spatne,
ne?
	2. Zalozit ho jako noveho zakaznika. Ovsem pak budu mit problemy
zjisit, ze se jedna o stejnou firmu pri statistikach typu "kdo toho od nas
nejvic nakoupil za poslednich pet let", takze bych si tam musel vytvorit
jeste nejaky mechanismus, ktery mi sdeli, ze tyhle tri zazanmy jsou valset
jedna a tatáz firma.
	3. Zavest si nejake datumove atributy "plati od - do" a vybirat
prislusny zaznam podle data vydani faktury. To mi ale prijde jeste
komplikovanejsi nez v predchozim bode.

	Jak zni teorie a co rika praxe, jak v takovemhle pripade nejlepe
postupovat?

	Diky,

			Aleš Zíka
			Pelhřimov