Pouziti autoincrementu - ukrok stranou

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Červen 19 13:38:58 CEST 2003

On Thu, Jun 19, 2003 at 12:57:17PM +0200, Jan Serak wrote:

> To je jasne, ale tohle jen udava platnost/neplatnost celeho zaznamu. Bud

 Chtel jsem to jeste rozepsat, ale kolegove uz utikali na obed :-)

> zbozi v ciselniku je/neni k urcitemu datu. Ale tazateli slo spis o to,
> ze zbozi v ciselniku je stale stejne platne, jen se mu sem tam zmeni
> cena. Smluvni partner je to porad stejne "validni", jen si sem tam zmeni
> kontaktni osobu nebo prejde od jednoho mobilniho operatora k jinemu.

 V tom pripade mam to co jste trefne nazval "tlupu detailovych
 tabulek" s tou casovou platnosti. V rade pripadu stejne nic jineho
 nejde vymyslet. Napriklad mam seznam adres a nahle se jedna z nich
 zmeni. Bohuzel ji nemohu odstranit/zmenit, protoze je pouzita u faktur
 co jsem jiz vydal, ale zaroven uz nechci, aby ji system nabizel k
 dalsimu pouzivani. IMHO to jinak nez tim datumem resit nejde pokud
 zaroven chci, aby bylo mozne nejak udrzovat referencni integritu
 (coz v pripade, ze to odsunu do jine tabulky ("archivu") nelze).

On Thu, Jun 19, 2003 at 01:00:04PM +0200, Kluvanek Martin wrote:
> Zo systematickeho hladiska asi ano, len to povodne dost jednoduche
> dotazy robi nechutne zlozite na palicu i na CPU.

 Kazda sranda neco stoji :-)

> Ale nic lepsieho ma nenapada. Bud zabudnut na historiu (co sa dost casto
> da dost bore, hlavne pokial ste politik) alebo sa trapit spagetovymi
> vztahmi.

 Ona to casto neni historie. Ten udaj je stale platny (treba z
 hlediska ucetniho obdobi) a v systemu pouzivany, ale jen jde o to
 vyjadrit, ze existuje nejaky udaj ktery je "aktualnejsi".

On Thu, Jun 19, 2003 at 12:51:34PM +0200, Jan Serak wrote:
> V praxi se nejlip osvedcuje neco mezi temito dvema extremy. Zalezi na
> pozadavcich na system a na schopnosti cloveka, ktery navrhuje datovy
> model, predvidat dalsi vyvoj systemu.

 Ano.

    Karel

--