Dotaz na optimalizaci - indexy

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Pátek Červen 20 15:32:07 CEST 2003

	Ten select ma slouzit na zjisteni "co je treba zpracovat" - tedy co jeste neni v Table B zpracovano... Kdyz o tom tak ted premyslim, tak asi nejschudnejsi cesta (pokud bude mozna) je do TableA doplnit priznak "zpracovani" a nezjistovat ho prunikem (resp. doplnkem k pruniku) s jiz vykonanou praci...

	Jinymi slovy B stromy PostgreSQL umozni rychle nalezt v mnozine zaznam, ale rozhodnout, zda-li zaznam v mnozine neni (mnozina = v tomto pripade Btree) se rovna sekvencnimu pruchodu pro kazdou hodnotu id... => indexy jsou uplne na nic (akorat je treba tahat dalsi data z disku => potencialne pomalejsi operace)

> prapricina vseho je ve spatnem navrhu datoveho modelu.

	To nevylucuji...:-) - na druhou stranu clovek ceka, ze datovy model, ktery vznikne normalizaci by mel byt optimalni a zbytek necha na SQL databazi....