PostgreSQL a JDBC

Milan KUNDRAT mkundrat na penguin.cz
Středa Březen 26 23:15:26 CET 2003

> jak rika, nenajde driver, takze cesta k driveru...
Nemyslim, ze to bude cestou, lebo Class.forName prejde (a cestu som nastavil
podla dokumentacie). A ked tu cestu nenastavim, tak sa vyvola vynimka
ClassNotFoundException.

Ono to neprejde prave cez
con = DriverManager.getConnection("jdbc:postgresql:minis", "dakto","heslo");
a tu sa uz konkretne snazim pripojit do databazy. JDBC vyuziva TCP/IP
spojenia, tak som spustil postmaster s prepinacom -i, aby pocuvalo na tcp/ip
a povolil som prihlasenie v pg_hba.conf
host         all          127.0.0.1     255.0.0.0          password
a aj obdobny riadok pre moju ip

> zkuste schvalne projit ten jar, zda neni poskozeny.
To ma tiez napadlo. Skusil som originalny a aj som skompiloval vlastny zo
zdrojakov postgresql 7.2.1 pomocou jdk1.2.2 aj 1.3.1. Vysledok je stale
rovnaky. Pod 1.4.1 mi to ani nechce skompilovat :(

> btw pouziti jdk verze 1.2.2 ma nejaky konkretni duvod? nejsem si jisty
> jestli pro takto starou verzi javy nebudete potrebovat jine drivery...
dovodom je konqueror a mozilla :)
na jdbc.postgresql.org som nasiel, ze pre postgresql 7.2.x je bud driver pre
jdk1.1 jdbc1 alebo pre java2 je jdk1.2, jdk1.3, jdk1.4

--
Milan KUNDRAT
email: mkundrat na penguin.cz