Oracle- Check datetime

Honza Pazdziora adelton na informatics.muni.cz
Středa Říjen 29 08:51:15 CET 2003

On Wed, Oct 29, 2003 at 08:27:25AM +0100, Karel Zak wrote:

>  IMHO  todle oduvodneni  ze starany  Oracle dost  kulha. Resit stav  kdy
>  system neodpovida podminkam nutnym k provozovani nejake aplikace/dat na
>  teto urovni  je podle mne  hloupost. Ostatne dotycny by se  pri exportu
>  tech dat o nesplnene podmince urcite dovedel.

Pri importu.

Nicmene faktem je, ze obecne nemuzes mit v checku svou funkci. Proste
proto, ze kdyz tu funkci predefinujes, tak to zmeni semantiku toho
checku. Takze pak integrita jde do haje. A sysdate z tohohle pohledu
neni nic jineho nez nedeterministicka funkce.

Ano, dokazu si predstavit, ze by Oracle vedel, ze podminka

	check (hodnota - positive_number =< sysdate)

bude vzdy splnena. Na rozdil od podminky

	check (hodnota + positive_number >= sysdate)

Osobne mi prijde jednodussi na implementaci a tudiz stabilnejsi do
budoucna odmitnout sysdate nez delat slozite kontroly, jestli vyraz
bude i do budoucna splnen.

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, auth. WWW servers, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.