posledni automaticky generovany id a prenositelnost

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Srpen 9 15:34:26 CEST 2004

On Mon, Jul 26, 2004 at 09:44:15PM +0200, Novák Jiří wrote:
> Zamyslim se nad zajistenim prenositelnosti aplikace mezi jednotlivimi
> SQL servery.

 Rikam rovnou todle je utopie nebo cesta  do mist kde je pusto a prazdno
 a ze tmy tam kouka par holych  a hladovych SQL dotazu, ktere pokud mate
 rad malo muziky za hodne penez  tak pouzijete i na nekolika ruznych SQL
 serverech.

> Prijde mi pomerne kriticke zjistovani posledniho automaticky
> generovaneho idu vety na ruznych systemech.

 IMHO nejlepsi je nejdrive dostat to unikatni cislo a pak ho az pouzivat
 v nejakych  dotazech. Prave proto existuji na  nekterych DB platformach
 veci  jako  jsou  sequence  (Oracle,  PostgreSQL,  Firebird). Specialni
 datove typy (MySQL, serial v  PostgreSQL) jsou v tomdle dost nestastne,
 protoze nejdrive musite pouzit nejaky  INSERT a pak az dostanete nejake
 ID.

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/