posledni automaticky generovany id a prenositelnost

Horák Daniel horak na sitmp.cz
Úterý Srpen 10 06:47:27 CEST 2004

> Firebird). Specialni
>  > nestastne,
>
> Neznam cele vlakno dotazu, ale serial a bigserial vnitrne vytvareji
> sequencer pri create table a taky jej pouziva...
>
> Takze me udivuje, ze na jednom radku sequencer vychvalujete
> (preferujete) a o radek nize jej nazyvate nestastnym.
>
> Nebo je to mysleno jinak?!

Je, protoze kdyz se sekvence pouzije "primo", tak volanim "nextval(seq)"
ziskate hodnotu, kterou lze pouzit v nasledujicich INSERTech do nekolika
(provazanych) tabulek. Kdyz se ale pouzije datovy typ serial, tak to
volani je "skryte" = dojde na nej pri vyhodnocovani DEFAULT klauzule a
tezko tu hodnotu ziskate, aby ji bylo mozne pouzit pro zaznamy provazane
s puvodnim zaznamem.

A proto i ja pouzivam sekvence primo :-)

			Dan