posledni automaticky generovany id a prenositelnost

Zdenek Janis Zdenek.Janis na brajan.cz
Úterý Srpen 10 11:20:06 CEST 2004

Honza Pazdziora napsal(a):
> Mate stejne PG, coz neznamena, ze stejne jako PG se chovaji vsichni
> ostatni a ze se PG bude takto chovat i nadale. :-)
Tak to se da rici o leccems...

> Nedokazu posoudit, nakolik je to chyba a nakolik chtena
> vlastnost PG, to by vedel Karel.

A jak to tedy je?

> Kazdopadne neni mozne spolehat, ze
> jine servery budou triggery provadet stejne jako PG, tedy jindy nez
> provadeji ten prislusny DML prikaz.

Hovorim od zacatku o typu serial a jeho "nestesti" v PG.

> A co Vam tady da select currval('"QQQ"."Blee_ID_seq"'); ?
> Predpokladam, ze 10, coz jaksi hodnota posledniho vlozeneho neni a je
> to to, na co jsem upozornoval.

Ale jaky duvod volat currval? Kdyt ID mi vrati funkce
"QQQ"."Blee_Insert", ktera byla za timto ucelem vytvorena?!

> Pouzivejte nextval a nemusime to dal resit. :-)

Radeji: Kazdy pouzivejme co povazujeme za vhodne ;-)

--
S pozdravem
                 Zdenek Janis