postgresql+win1250 + java(tomcat)

Martin Spevak singer na pobox.sk
Čtvrtek Únor 5 12:17:09 CET 2004

Dakujem za vela odpovedi,
problem stale pretrvava, takze tu su dalsie moje poznatky k problemu.

najprv:
ak tam to \l
napise mi to pri databaze SQL_ASCII a v nej su udaje v kodovani win-1250,
(co asi nie je dobra kombinacia) postgres je 7.3.1

skusil som niektore veci ako:
--------------------
jdbc://..../menodb?charSet=win-1250
-> toto mi pise, ze databaza obsahuje nezname znaky pre SQL_ASCII a
skonci vsetko s vynimkou... ak nedam nic, situacia je asi taka, ze
v DB je udaj vo win kodovani, on ho precita spravne... ked ho necham
vypisat
vsetko je ok, ale ked uz ide to DB necha tu citatelnu hodnotu,
ktora samozrejme v DB nie je.

---------------------
ak dam do query SET CLIENT_ENCODING='nieco', tak to padne, pretoze
SET nevrati riadky ako query, takze java napise, ze nepozna formu vystupu a
padne na vynimke.

Nad tou databazou pracuje niekolko php systemov (moj je na zadavanie
projektov,
dalsi je na preberanie a revidovania... atd)
Zisil som vsak, ze SET CLIENT... pracuje v php, takze ma napadlo, prerobit
vsetky udaje do UFT8, vytvorit novu DB a cely prevedeny dump tam vlozit.
Java to potom zoberie a ked dam v php ten SET na UTF8, ide to tiez.

chcel by som sa vas opytat,  ako skusenejsich... moze mat tento postup
nejake
problemy ktore nevidim?

dalej ako prekonvertovat win (alebo iso-8859-2) do utf8.. nasiel som
nejaku funkciu v php
ktora to vsak zvlada iba z iso-8859-1 a su tam nejake programceky ako to
spravit
z iso-8859-2, ale iba pre nejake jazyky.. slovencina a cestina
samozrejme chyba ;-)

singer