Jak na browse velke tabulky v sql ?

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Pátek Únor 20 16:53:26 CET 2004

	Pokud si myslim, ze tusim, co je historicka xbase (dBase,
FoxPro, Clipper atd.) a podobne, pak:

2- vrstvy:
prezentacni logika, aplikacni logicka
data (databazovy server)

3-vrstvy:
prezentacni logika
aplikacni logika
data (databazovy server)

	A prave to, co se tu aktualne resi je to, jak v pripade
databazoveho SQL serveru zajistit, ze aplikacni logika pracuje nad
aktualnimi daty a prezentacni umi spravne zobrazovat - jak vidite, pokud
ty pohledy/vrstvy oddelite, nemusi to byt az tak slozite, ale je pravda,
ze "konvencni" programatori maji radsi praci on-side - tedy mam konektor
na data a TED si s daty provedu vse co potrebuji - i ja jsem takovy a
mam s 3-vrstvym pristupem casto problem ho spravne modelovat a vyuzivat.

	Navic otazku efektivity bych nezanedbaval, v pripade 2-vrstveho
pristupu neni komunikace mezi vrstvami zanedbatelna (a nelze ji moc
optimalizovat), naopak v dobre udelane aplikaci trivrstveho modelu je
hlavni zatez mezi spodnimi a mezi prezentacni a aplikacni koluji
skutecne jen "chtena" data, ktera se musi transportovat tak jako tak.

PS: Nejsem teoretik, pisu z pozice praktika, teorii urcite lepe zvladnou
jini...