Jak na browse velke tabulky v sql ?

Michal Samek spec_list na tony.cz
Sobota Únor 21 11:02:56 CET 2004

V Pá, 20. 02. 2004 v 15.34, Horak Daniel napsal:

> Ale v SQL se na neco takoveho, jako je cislo pozice, nemuzete
> spolehnout.

Ano, ja vim, cela filozofie sql nadherne resi zapouzdreni databaze,
umoznuje efektivne provadet dotazy a soubezne updaty, ale pro urcite
aplikace to neni dostatecne. Proc to vadi jenom mne, to porad nechapu. V
jednu chvili jakoby vsichni presli na sql, bylo to to spravne
"buzz-word", ale funkcnost xbase je porad v urcitych pripadech
nenahraditelna. Podle mne toho zas tak moc nechci, ale fakt nemam sanci
s sql uspet. Asi bych potreboval nejaky hybrid, ktery umoznuje i "raw"
pohyb po tabulkach po indexech ve stylu "stare skoly". V podstate nejake
rozsireni kurzoru.

> Postupne nacitani se da resit prave pomoci kurzoru (nebo limit + offset,
> ale tam je problem s tim cislovanim). Pri "strankovani" si donactete jen
> ta dalsi data. Ale "aktualni" polozku je nutne nastavit (byt treba
> sekvencnim prohledanim) az podle dat, ktera v browseru skutecne jsou, a
> to podle jejiho PK.
>
> Pro razeni nemusi byt nutne pouzivat SQL, ale muze to umet "browser" sam
> od sebe, aspon pro nejake datove typy.

Tohle opet nemohu pouzit, pokud nechci nacitat vysledek celeho selectu,
ale strankovat postupne... Navic tridit a hledat ma databaze, ne
aplikace.

--
Michal Samek <spec_list na tony.cz>