Folklor okolo puvodniho dotazu (Re: Jak na browse velke tabulky v sql ?)

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Pondělí Únor 23 13:59:21 CET 2004

Kouba Tomas wrote:
> Ja pana Samka (puvodniho tazatele) trochu chapu. Ocekaval od dospelejsi
> technologie pouze rozsireni funkcnosti a zadna omezeni proti stare
> technologii a ono ejhle, neni to tak...

A neni sam. Prvni takto zmatene lidi jsem potkal nekdy na prelomu let
1993 a 1994. Vyjadrovali se v tom smyslu, ze Oracle je pekna s***ka,
kdyz ani nema ukazatel na aktualni zaznam ;-) nebot ten "jejich" Magic
to ma a proto je lepsi.

Btw. slyseli jste nekdo nekdy o RDBMS Magic? ;-)
A to je jakysi software napsany pro tento RDBMS nositelem zlate medaile
Mezinarodniho strojirenskeho veletrhu nekdy z prelomu 80. a 90. let!

Nejvetsi problem programatoru (a tim nemyslim nikoho konkretniho) je
zbavit se zabehnuteho zpusobu uvazovani a "otevrit mysl". Neni to vubec
jednoduche. Pro sebe mam zatim vyzkousenu jedinou fungujici metodu
spocivajici v konzumaci neumerne velkeho mnozstvi alkoholu, coz se
bohuzel neda pouzivat moc casto ;-)

Proste programator presunujici se z Pascalu do C se musi obejit bez
"funkci definovanych uvnitr funkce", programator pracujici v C musi
stravit, kdyz mu v Jave zmizi pointry, foxista musi zmenit uvazovani,
kdyz se chce vrhnout do relacniho kalkulu atd. atd. Pokud by totiz
dospelejsi technologie pouze rozsirovaly nejaky starsi koncept, tak
bychom v SQL meli prikaz k nastaveni hodnoty registru procesoru.

Jan Serak