Transakcnost DDL & Oracle (Re: ako synchronizovat databazove skupiny podla tabulky?)

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Středa Únor 25 09:56:25 CET 2004

Honza Pazdziora wrote:

> Praveze ne. To, ze Oracle po DDL operaci dela commit neznamena, ze
> to je obecny princip.

Vypada to, ze jsem v praxi perfektne ukazal, jak vypadaji myslenkova
klise, o nichz jsem tu psal nedavno (browse velke tabulky). Moc se za to
omlouvam vsem, ktere jsem svym prispevkem zmatl.

Kdyz nad tim ted uvazuju, tak zkousim najit duvod nebo priklad situace,
kdy nelze po uspesnem provedeni DDL prikazu zmeny odvolat. Bez uspechu.
Teoreticky tomu tedy vubec nic nevadi.

Proc ale Oracle implementoval DDL tak, ze kazdy prikaz je samostatna
transakce? Kdyz pominu jako duvod ojebavku, vzletne oznacovanou jako
"limitation", tak jediny duvod je pruchodnost databaze (pripadne zmeny v
datech se nemusi delat pres rollback segment).

Kazdopadne tohle byla posledni kapka, ktera me donuti ten zazracny
PostreSQL nainstalovat ;-)

Jan Serak