Transakcnost DDL & Oracle (Re: ako synchronizovat databazove skupiny podla tabulky?)

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Středa Únor 25 10:40:05 CET 2004

Karel Zak wrote:
>  Ty  "limitation"  a  pruchodnost  mohou  byt  dost  zasadni  duvod. Lze
>  predpokladat,  ze zmeny  schematu, prav  apod. nejsou  zase tak  caste,
>  ze  se proste  v  danem  pripade zvolilo  reseni,  ktere je  limitujici
>  v  nekolika  malo  pripadech,  ale   v  beznem  nazazeni  toho  serveru
>  efektivnejsi.

To je samozrejme a je to vec konkretniho omezeni a osobniho nazoru.
Napr. jsem presvedcen, ze je bohapustou ojebavkou, kdyz je v tabulce
sloupec X definovan jako VARCHAR2(200), pricemz:

SELECT max(length(x)) from tabulka;

vraci 20, a neni mozne udelat

ALTER TABLE tabulka MODIFY (x VARCHAR2(100));

Proste je to implementovane tak, ze tabulka, v niz se ma snizovat rozsah
datoveho typu, musi byt prazdna a hotovo. Tecka.

>  Ostatne pokud se clovek podiva na moznosti prav v Oracle
>  a zapremysli jak  to implementovat bez nejakych vetsich  omezeni tak to
>  neni vubec  snadne. Ostatne treba  do prav na  sloupce se  v PostgreSQL
>  stale nikomu moc nechce.

To se vubec nedivim. Oracle ma novy produkt Oracle Label Security, ktery
udajne resi pristupova prava k RADKUM tabulky - to se mi zatim nechce
ani chapat uzivatelsky, natoz implementacne ;-)

Jan Serak