[PgSQL] - grant on all tables

Pavel Kysilka goldenfish na mamutik.ucw.cz
Neděle Leden 18 05:41:33 CET 2004

	zdravim,

delam na postgressu a rad bych omezil prava uzivatelu k databasi.

potrebuji mit uzivatele, ktery bude moci pouzivat select a insert na
vsech tabulkach v dane databasi.

na jednotlive tabulky se to resi pres prikaz GRANT .

nasel jsem nejaky perlovsky skript, ktery da pozadovana privilegia
uzivateli na vsechny tabulky v databasi. verim, tomu, ze by to slo i
udelat pres sql dotaz pres systemovou tabulku pgtables.

jenomze zde je maly zadrhel.

do database se obcas pridavaji tabulky a nerad bych, aby dany uzivatel k
nekterym tabulkam nemel pristup. (at uz proto, ze se zapomelo dat granty
ci jiny duvod ).

otazka zni: jak nastavit jednorazove uzivateli dana privilegia, tak aby
mel pristup ke vsem tabulkam v databasi i kdyz do database nejake tabulky
obcas pribydou ?

staci mi nejaky odkaz, kde se to jiz resilo.

diky za odpovedi
  pavel kysilka
  http://linuxsoft.cz