posledni automaticky generovany id a prenositelnost

Novák Jiří novak.jiri na sopos.cz
Pondělí Červenec 26 21:44:15 CEST 2004

Dobry den preji !

Zamyslim se nad zajistenim prenositelnosti aplikace mezi jednotlivimi
SQL servery.
Prijde mi pomerne kriticke zjistovani posledniho automaticky
generovaneho idu vety na ruznych systemech.

Oracle:
insert into mastr (id) values(seq.nextval);
insert into slave(id_mastr) values(seq.curval);
ale nevim jak provest select last_id

MS SQL:
select identify()  as last_id from mastr;
nebo jak se ta funkce menuje

mysql:
existuje api funkce getlastid();

access:
v dao api existuje moznost naplnit vystupni bafr udaji z posledne
modifikovane vety v danem vlakne :
viz GetLastModifiedBookmark( );

postgreSQL : Nevim

firebird a interbase : tez nevim

Muzete mi prosim tento seznam doplnit kazdy dle sveho oblibeneho SQL ?
pripadne jak  toto resite u jednotlivych SQL v zhledem k prenositelnosti
aplikace.

Dekuji mnohokrat

Novak Jiri