PostgreSQL a LC_TIME

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pondělí Duben 4 20:57:18 CEST 2005

Honza Pazdziora wrote:
: On Fri, Apr 01, 2005 at 09:37:36PM +0200, Jan Kasprzak wrote:
: >
: > muzu nejak ovlivnit chovani funkce to_char(timestamp, fmt) podle
: > pozadovane lokalizace? At uz nejakym SQL prikazem nebo promennou
: > prostredi na klientovi. Ne pri vytvareni databaze jako globalni vec,
: > ale pro kazdeho klienta zvlast. Chapu ze u kodovani a trideni
: > to nejde, ale u formatu casu by to jit mohlo. Jde to?
:
: No, pokud nic nenajdes a nebudes si chtit napsat vlastni funkci, kde
: to bude natvrdo, a budes mit porad pocit, ze chces, aby Ti tohle delal
: databazovy server (misto prezentacni vrstvy, nebo tak), a budes to
: chtit delat pomoci locales (uz z teto rady podminek plyne, ze dost
: pochybuji o uzitecnosti takove funkce ;-) asi se muzes inspirovat
: v tom zminenem razeni podle uzivatelsky volenych locales,
:
: 	http://www.fi.muni.cz/~adelton/l10n/#postgresql-nls-string

	No, hlavne mi prijde, ze pokud z databaze leze datum
jako string podle locale te databaze, tak s tim uz vubec nemuzu nic delat.
Takze kdyz uz na ta data musim v databasi sahat, tak proc ne rovnou
do cilove podoby? Samozrejme systemovejsi by bylo, kdybych mohl databazi
(DBD::Pg, libpg nebo komu) rict at mi vraci vsechny casy jako pocet
sekund od epochy (aniz bych se s tim musel v kazdem selectu vypisovat
a myslet na to). Ale jde mi o to jak to udelat aniz bych musel na toto
nejak zvlast myslet. Pokud uz budu muset volat v kazdem selectu funkci,
tak to uz rovnou zvolim konverzi do prezentacniho formatu.

-Y.