PostgreSQL a LC_TIME

Honza Pazdziora adelton na fi.muni.cz
Pátek Duben 15 09:18:02 CEST 2005

On Thu, Apr 14, 2005 at 09:13:00PM +0200, Jan Kasprzak wrote:

> 	Ten rozdil mi ma samozrejme dat databaze, ne aplikacni logika
> (a uz vubec ne prezentacni vrstva).

To, jestli chces ukazovat rozdil nebo ne, zalezi, do jake prezentace
to davas. Do XML-RPC odpovedi zadnej rozdil od aktualniho casu davat
nechces, ve WML mas malo mista, takze taky ne, do tistene publikace to
taky nema smysl cpat, naopak do on-line HTML muze byt uzitecne
uzivateli vedle datumu napsat, kolik casu jeste na danou akci ma.
Takze velice casto to je pouze o prezentaci.

Jiny priklad je lokalizace -- z databaze vyleze 2005-04-15 a v jakem
jazyku to uzivateli zobrazis je na Tobe, databazi to nemusi zajimat.

Dalsi priklad -- pokud z databaze vyleze 15. dubna 2005 (uz jenom to,
ze IMO zadne locales ted druhy pad neumi, je problem), tak to budes
muset zpetne parsovat, pokud bydes chtit uzivateli na webu zobrazit
kalendar, kde si to datum vybere v seznamu tydnu.

Je to o prezentaci.

> 	Jo, jasne. Hmm, tady pujde vyuzit muj genialni napad
> s predavanim per-session dat pres currval() nejake sekvence.
> A je to jeste lepsi nez per session, protoze treba u Apache::DBI
> tim ze zavolas na zacatku nextval() trivialne zarucis, ze ti
> z predchoziho HTTP pozadavku neprezilo nejake jine per-session nastaveni.

Ano, priznavam, ze tvuj napad s currval() je mnohem lepsi nez muj
napad s temporary tabulkou. ;-)

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, large Web systems, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.