Uloziste pro obrazky

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Září 1 16:05:29 CEST 2005

On Thu, 2005-09-01 at 11:43 +0200, martin.konference na seznam.cz wrote:
> Preji dobry den,
>
> pripravuji (teoreticky) aplikaci, ktera bude pracovat s velkym mnozstvim
> obrazku a resim problem jejich ukladani.
> Pro predstavu, pujde o skenovane dokumenty, kterych bude denne vznikat rekneme
> 2000, pricemze velikost oskenovane stranky bude v prumeru 80kb. Obrazky se
> mozna budou vkladat do pdf.
>
> Proti sobe stoji moznost ukladani obrazku do filesystemu nebo do nejakeho
> blobu v databazi. Procetl jsem nejake materialy a provedl nejake jednodussi
> testy a osobne se zatim klonim spise k databazi, ale zajimaly by me vase
> [...]

 Proc myslite, ze relacni DB je na to lepsi?

> K tomu mam jeste nekolik doplnujicich dotazku
> 1. umoznuje PostgreSQL mit jednu tabulku na vice discich jinak nez pomoci OS,
> tedy RAIDu nebo neceho takoveho? Dival jsem se na tablespaces (8.x), ale zda
> se mi ze pomoci nich to nepujde..

 Ne a nemyslim, ze by bylo rozumne neco takoveho implementovat pokud to
daleko lepe ovlada operacni system (viz. LVM, LVM2) nebo primo HW (tedy
RAID apod.).

> 2. docetl jsem se, ze PostgreSQL typ bytea defaultne komprimuje (TOAST), coz
> je u obrazku zbytecne. Udajne to jde pro konkretni tabulku/sloupec vypnout,
> ale nezjistil jsem jak.

 ALTER TABLE tab ALTER COLUMN col SET STORAGE EXTERNAL

> 3. jaky je "rozumny" pocet souboru v jednom adresari? Urcite to bude zaviset
> na FS, ale pri pokusech na Linux/ext3 i Solaris/ufs? se mi zdalo, ze pri
> 100000 se zacal cas zapisu prodluzovat.

 Co jeden velky soubor ve kterem budete seekovat dle Id obrazku co
hledate po blocich s nejakou fixni velikost (treba tech 80kb). Proste
takova primitivni DB. Mozna by se neco hotoveho dalo najit i na
internetu.

Karel Zak <zakkr na zf.jcu.cz>