zavirovana, zaspanovana konference

Ales Zika azika na results.cz
Pátek Leden 13 23:48:01 CET 2006

	Dobry den vsem,

	puvodne jsem myslel, ze nebudu reagovat a nejak to rychle vyresim, ale
moc se mi to nepovedlo a zacinam tu byt nejak moc (ne)popularni, tak se
radeji vyjadrim.

	Uvodem bych chtel zdraznit, ze jsem osobne zadny spam ani virus do
konference neposilal ani umyslne a pokud vim, tak ani neumyslne.
	Vec se ma tak, ze jsem si nechaval posilat konferu do prace, kde na
Exchange serveru sidli NAV, ktery je nakonfigurovan ponekud paranoidne,
takze likviduje nejen viry, ale pro jistotu i vsechny prilohy, ktere
maji nebezpecnou priponu, tedy COM, EXE, BAT, VBS a podobne, posledni
dobou taky ZIP a jako bonus i MP3, MPEG, ... (aby si zamestatnanci
nekratili pracovni dobu zahlcovanim linky megovymi maily).
NAV navic veskere sve akce nadsene hlasi na adresy prijemce i
odesilatele. Neni to asi uplne nejstastnejsi nastaveni, ale je nam
takhle narizeno z vyssisch mist a mame zakaz ho menit.

	Posledni dobou zacaly do konference chodit spamy (ne ode me) ADULT
MEDIA: Video Clips s prilohou Download-and-Buy.zip. Konfera ho
reozeslala vsem, tedy i me, na serveru ho zahlid NAV, prilohu zadavil a
odeslal zpet hlasku s ponekud nesrozumitelnym textem, ze zlikvidoval
virus UNAUTHORIZED FILE, kterou konfera pojala jako příspěvek a opět ho
rozeslala všem.
	Takže jste vsichni dospali spam, kde byl puvodce dost nejasny, a o
chvíli pozdeji hlasku od NAV, kde jsem byl naopak dost jasne uveden ja,
jako prijemce "zavirovaneho" mailu.

	Zkousel jsme to resit odhlasenim z konfery z mailu v praci a prehozenim
na schranku na seznam.cz, kterou si nechavam do prace preposilat. Jenze
bouzel NAV ty hlasky neposilal na seznam, ale rovnou na
databases na linux.cz, takze to nic neresilo.
	Takze jsem se dneska odhlasil i ze seznamu a momentalne odebiram
konferu na treti adrese, kterou nikam nepreposilam, takze NAV je ze hry.

	Na zaver bych se chtel omluvit vsem, ktere zbytecne hlasky od NAVu
nejak vytocily nebo rozcilily, už by se to nemelo opakovat. Ovsem ty
spamy budou nejspis chodit i dal, s tema nemam nic spolecnyho a nijak je
neovlivnim.

	S pozdravem,

		Ales Zika