ANNOUNCE: C knihovna podobna DBI v Perlu

Horak Daniel horak na mmp.plzen-city.cz
Pátek Srpen 27 11:18:57 CEST 1999

> A nemelo na neco takoveho slouzit ODBC (JDBC)? Prijde mi, ze zavadet
> nyni nove API k pristupu k databazim bez hodne silne marketingove
> podpory, abyste prilakal vyrobce databazi, aby Vam pro to napsali
> drivery, je hooodne velke sousto. Je nutno si uvedomit, ze ta nativni
> rozhrani mohou byt absolutne nejruznejsi (nejen jednoduchosti typu
> pg_*, ale i embeded SQL a tak). Na DBI delaji desitky lidi a a veci,
> ktere museji resit (workaroundy nejruznejsich chyb, zavisle na verzich
> klientskych knihoven i serveru) jsou casto dost nechutne (viz. archiv
> dbi-dev).

Samozrejme vim, ze dosahnout dokonalosti neni jednoduche. Kdyby slo pouzit
perlovske DBI z programu v Cecku (at uz primo, nebo s nejakymi malymi
upravami), nebylo by v podstate co resit.

> Cili aniz bych Vas chtel odrazovat: zkousel jste ODBC a nekterou

Podle mne je ODBC zbytecne slozite, API od DBI je pro praci s DB servery
idealni.

> z free knihoven? Mozna byste se tim osvobodil od nutnosti psat drivery
> pro desitky serveru a mel i API i rozhrani definovano.

Nejaky ekvivalent DBI pro programovani v C jsem bohuzel nenasel.

			Dan