mySQL nebo PostgreSQL ?

Jiri Vaclavovic scat na penguin.cz
Pondělí Listopad 8 13:10:41 CET 1999

Dobry den,

vim ze tenhle problem se zde (a v linux na linux.cz) resil jiz nekolikrat,
presto bych se k tomu rad vratil. Potreboval bych poradit, ktera databaze
by byla vhodnejsi pro nasi aplikaci. (podrobne jsem prozkoumal archiv
konference ale presto porad vaham s rozhodnutim). Jedna se o
"intranetovou" aplikaci typu "sklad". V soucasne dobe bezi na mySQL +
Apache + CGI skripty v C. Planuje se vylepsena verze (vylepseni budou
natolik zasadni, ze se vlastne jedna o aplikaci novou) - misto C chci
pouzit mod_perl + Embperl. Jedna se priblizne o 15 tabulek, ruzne
provazanych, v kazde z nich bude priblizne 40 - 100 tisic zaznamu.
Najednou s ni bude pracovat priblizne 50 - 80 lidi. Nejcastejsi operaci
budou zrejme slozite dotazy pres vsechny tabulky a update jednoho radku ve
vsech tabulkach. Chtel bych se proto zeptat nekoho, kdo ma zkusenosti s
provozem at jedne ci druhe databaze, jestli je pro danou aplikaci vhodna.
Je mi jasne ze mySQL je rychlejsi, ale nevim jestli zvladne takhle velkou
aplikaci a jestli by nebylo lepsi pouzit pgsql (transakce). Pgsql se mi
zamlouva vic (views, triggery, PL/pgSQL) ale nejsem si jist jak na tom
bude s rychlosti.

Predem diky za rady a jeste jednou se omlouvam ze opet vytahuji tohle
"otrepane" tema.

J.Vaclavovic